KOŁA
(aktualizacja  2002 - 05 - 06)

Im też należy się kilka słów opisu. Generalnie im sztywniejsze tym lepiej. Oczywiście wszystko z umiarem.
W zbyt sztywnych kołach będą często pękać szprychy. Ogólnie można przyjąć że bardzo sztywne koła są dobre
dla osób lekkich. Osoby o masie powiedzmy od 85 - 90 kg w górę powinny dążyć do budowy kół bardziej
elastycznych (o większej ilości krzyży w układzie szprych).

Obręcze to sprawa zupełnie dowolna.  Ja do budowy kół w moim rowerze wykorzystałem obręcze REMERX
o podwyższonym profilu w kształcie litery V. Były stosunkowo niedrogie a wysoki profil nadaje im dość dużą
sztywność jakże istotną przy przeznaczeniu roweru do jazdy także w terenie.

Koło tylne powstało w oparciu o piastę Shimano Deore - akurat taka była pod ręką. Reszta - czyli szprychy
i obręcz są także najzwyklejsze.

Koła przednie wymagały trochę więcej pracy ze względu na nietypowy wymiar piast i konieczność 
doświadczalnego dobrania długości szprych. Jednak ostatnio znalazłem gdzieś w sieci załączony tu 
w sekcji DOWNLOAD program autorstwa Przemysława "Yeti" Siedzińskiego - SPOKEMAN. 
Umożliwia on dobranie długości szprych bez kombinowania i przymierzania. Wystarczy dokonać kilku
prostych pomiarów posiadanych piast i obręczy.
Program ten sprawdził się doskonale w budowie kół przednich 20'' do roweru Trixo 2.

Piasty wykorzystane z przodu mają wbudowany hamulec bębnowy. Więcej informacji o nich w dziale 
poświęconym osprzętowi na stronie głównej.

Wszystkie trzy koła ubrałem w opony Michelina Wildgripper City bo baaardzo podobał mi się ich bieżnik.

Jednak można wykorzystać każde dostępne na rynku opony. Z moich ostatnich doświadczeń z Trixo 2 wynika
że całkiem niezłe są oponki Dębicy - mają dobry bieżnik semislick i po porządnym napompowaniu niskie
opory toczenia.