RAMA 
(aktualizacja  2003 - 10 - 26)

Konstrukcja ramy powstała z profilu 40x30mm o grubości ścianki 2 mm. Zużyłem go około 2,5m plus zapas 
wykorzystany  na podkładki przy spawaniu ramy. Ogólny widok ramy na rysunku poniżej.

 

Potrzebne też były dwie mufy suportowe - najłatwiej je zdobyć albo ze złomowiska, albo po prostu od jakiegoś producenta rowerów - wtedy będą idealne. Ja wykorzystałem ten drugi wariant. Poza tym jeszcze kilka  kawałków blachy 2 mm na trójkątne wzmocnienia z tyłu ramy i na mocowanie amortyzatora także z tyłu.
Jeszcze 3 kawałki płaskownika 4 mm o wymiarach 100x30 mm i 10 kawałków kątownika 30mm o długości także 30mm.

Detale ramy - płaskowniki i katowniki

A oto miejsca które opisuję  dalej:

 

Są to miejsca mocowania wahaczy do ramy. Trzy oznaczone literą A są jednakowe -ewentualnie są odbiciem lustrzanym a czwarty oznaczony B jest troszkę inny. A poniżej widok tych fragmentów z góry, który powinien wszystko wyjaśnić. 

 

Legenda:  
Na żółto płaskownik, na czerwono kątownik, szara - belka ramy 
na zielono - tuleja dystansowa o długości 30 mm - znacznie ułatwia spawanie całości - wystarczy ją skręcić śrubą z pozostałymi elementami.

 


 

TRIXO 1.1

 

Rama to element poddany największym przeróbkom, które całkowicie zmieniły rower. Pierwszym celem było jej skrócenie procentujące mniejszym rozstawem osi i większą zwrotnością. W związku z wymianą fotelika, zbędny okazał się cały dość ciężki dolny element mocujący.

 

 

Cięcia zostały wykonane wzdłuż widocznych linii. Po tym zabiegu pozostało zespawać ze sobą obydwa elementy. Dla pewności dołozyłem od dołu kawałek płaskownika wzmacniający całość.

 

 

A tutaj widok po pospawaniu całości

 

 

Kolejnym zabiegiem było usunięcie wsporników mocujących dotychczasowy układ kontrolowania pochyłu i dodanie mocowania do nowego rozwiązania sterowania.

 

 

Potem eliminacja mocowania zębatki pośredniej i przy okazji polerowanie kosmetyczne spawów ramy.

 

 

Na koniec "odchudzanie" - zmiana kształtu niektórych elementów ramy - po tym zabiegu zaczęły wyglądać zdecydowanie lepiej
Przed:

I po:

 

W związku z eliminacją zębatki pośredniej konieczne okazało się dołożenie rury na której można by umieścić przerzutkę przednią przy suporcie

 

 

I to chyba już wszystko - rama zrobiła się "gotowa" ;)