DLACZEGO TRÓJKOŁOWIEC ?
(Aktualizacja - 2003-10-21)

A dlaczego nie? Ale żeby było kulturalnie i nie odpowiadać pytaniem na pytanie napiszę parę słów o tym skąd pomysł trójkołowca. Chociaż właściwie to trudno powiedzieć skąd. Oglądając przeróżne strony internetowe natknąłem się na masę rowerów poziomych dwu, trzy i czterokołowych. I tak sobie kombinowałem - cztery koła - za duża masa i opory toczenia, dwa to z kolei kłopot na skrzyżowaniach i światłach - konieczność podpierania się w czasie postoju. No i na placu boju pozostały rowery trójkołowe. 

W tym czasie odwiedzając strony producenta mojego ulubionego samochodu  przypadkowo natknąłem się na informacje o zrealizowanym przez nich prototypie o symbolu F300. 

 

 

Bardzo ciekawa koncepcja która zaintrygowała mnie do tego stopnia, że postanowiłem ją sprawdzić w działaniu w rowerze. Ale to jeszcze nie był czas na rozpoczęcie pracy nad projektem. Miałem rozgrzebane kilka innych rzeczy które chciałem najpierw zakończyć. 

I dobrze się stało. W tak zwanym międzyczasie kolega podesłał mi dwa zdjęcia i króciutki filmik z rowerem o podobnej konstrukcji - teraz już wiem, że była to pierwsza wersja Tripendo. Nie ukrywam, że bardzo mi to ułatwiło pracę nad własnym pojazdem.

Tak zaczął się rodzić pierwszy rower nazwany później   TRIXO - 1. 

A w trakcie jego realizacji i użytkowania pojawiło się tyle koncepcji i pomysłów, że logicznym tego następstwem stało się rozpoczęcie budowy kolejnego roweru. I tak to jakoś pomału leci...